Vi i 24Nettbutikk jobber hver eneste dag med et klart mål om å bidra mest mulig til at våre kunder lykkes med sine nettbutikker. Selvsagt lykkes ikke alle - noen ganger holder nettbutikker på i flere år uten å klare å skape de helt store salgssuksessene. Men andre ganger observerer vi nettbutikker som mer eller mindre tar helt av. "Som en rakett". En slik nettbutikk er akkurat nå Foodsave.no. Da blir vi selvsagt glade, på kundens vegne. Og gladsaker deler vi gjerne med dere :-)
På Foodsaves nettside kan vi i dag lese:
"Foodsave AS har i samarbeid med Minoko Design AS og Prototal AB, utviklet et nytt og innovativt brett for oppbevaring av pålegg og mat. Brettet består av 6 separate rom, som stenges i en operasjon ved at lokket settes på."
I denne nettbutikken finner vi i dag i praksis kun ett eneste produkt, "Freshbox", som selges i tre ulike farger, samt i en 3-pakk. Og salget deres har den siste tiden gått ganske så bra, skal vi tro daglig leder i Foodsave AS Jan Ståle Viken Flått:
"Ja, vi har nå solgt 6000 eksemplarer av Freshbox i løpet av 4 måneder, og mesteparten av boksene er solgt de siste to månedene" skriver Flått i en chat med oss, som han tar seg tid til å besvare innimellom pakkingen av bokser. Og han legger til, garantert med et lurt smil om munnen: "Nå vurderes det om vi av kapasitetshensyn må definere at målet for mars er å ikke selge mer enn 6000 bokser."
Flått forteller videre at all markedsføring av Freshbox foregår via Facebook. De har gjort et bevisst valg som handler om å konsentrere sine markedsføringsressurser om en eneste kanal, selve "folkekanalen". Dette fordi det gir en svært god effekt til en god pris, og at det er veldig enkelt for kunden å klikke seg inn på oppdateringene og annonsene de legger ut på sin Facebookside. Kundene kommer da rett til riktig kjøpsside i nettbutikken. Og veien til at de kjøper produktet er da veldig kort.
Men Flått poengterer også noen flere faktorer han mener er vesentlig for den suksessen Foodsave nå opplever:
"Det er selvsagt viktig at vi har et unikt produkt som ikke finnes fra før og som har et stort marked. I tillegg legger vi vekt på å yte god service. Kunden har alltid rett. Vi sender alltid nytt produkt om kunden rapporterer om skade, produksjonsfeil etc".
Har dere planer om å slappe av og hygge dere med den suksessen dere har hatt nå da? Eller satser dere på fortsatt vekst i "rakettfart"?
"Nei, vi har planer om å fortsette veksten ja. Vi fortsetter med intensiv markedsføring på Facebook. Vi kjører der 4 annonser på samme tid, og skal også etter hvert legge mer vekt på Instagram. Vi har hittil solgt til ca 3500 kunder i Norge, og det er 2.6 mill husstander i landet. Så dette lover bra!"
Vi lar det være siste ord fra Flått i denne omgang, og ønsker Foodsave riktig lykke til videre!