Månedens nettbutikk i februar har vært kunde hos oss i hele 11 år! Bjørnar Nestangen etablerte butikken Jaktfall.no i 2008, og har siden den gang solgt varer for over 115 millioner kroner og har over 40 tusen følgere på Facebook!
Vi har tatt en prat med Bjørnar for å høre om hans betraktninger om det å drive jaktbutikk på nett.
"Jeg driver nettbutikken i all hovedsak alene, men har svært god hjelp av min sønn som tar seg av markedsføring og design. I min bransje er det knallhard konkurranse både fra store aktører som XXL og mindre nett-aktører som ønsker en bit av markedet. Dette er ingen 8-4 jobb, men snarere en livsstil som krever mye arbeid og tid.
Mitt mål har aldri vært å bli størst på markedet, men å kunne leve av hobbyen min. Det er særdeles tilfredstillende å lykkes som liten."
Bjørnar reiser rundt om kring på messer både i Tyskland og USA på leting etter den neste bestselgeren. Blant annet er han forhandler og distributør av Vortex Optics i Norge - et etterhvert svært populært merke som Bjørnar har bygget opp. En av årsakene er nok garantien som inkluderer reparasjon eller til og med erstatning uten ekstra kostnad om kunden av en eller annen grunn har vært uheldig. Så populært har Vortex blitt at selv XXL har begynt å føre produktet.
Hva var deres motivasjon for å starte nettbutikk?
Å skape sin egen arbeidsplass, samt å kunne tilby jegere et spennende utvalg av jaktutstyr.
Hva synes dere er det viktigste å tenke på ved oppstart av nettbutikk?
Viktig å tro på seg selv, og bygge opp sin egen identitet, ikke kopier andre nettbutikker.
Gjorde du noen form for markedsundersøkelse før du startet opp?
Ikke noe annet enn at magefølelsen min fortalte meg at det var plass til Jaktfall også.
Hva er deres målsetning for nettbutikken?
Målsetningen er å selge bra jaktutstyr, ha god service og raske utsendelser.
Har dere noen gode råd å gi andre som skal starte nettbutikk?
Hva gjorde at dere valgte 24Nettbutikk?
Googlet nettbutikkløsninger i Februar 2008, Da fant jeg 24nettbutikk, siden har jeg vært der.
Driver dere med markedsføring? I såfall hvilken type og hvor ofte?
Markedsføring er nøkkelen, om du ikke synes på nett, vil heller ikke kundene dine se deg.
Ad-Words, Facebook, Finn, enkelte blader, sponsoravtaler, Instagram. Noe markedsføring går døgnet rundt/året rundt, andre i perioder.
Vi ønsker jaktfall.no lykke til med jakten på nye kunder!