Blogg

Responsivt design og Google Søk

Skrevet av Robert Zwarg | 27.mai.2015 03:27:00

Mobiltelefoner står for nesten halvparten av Norges søketrafikk via Google. Med totalt 27 millioner søk per dag, er det veldig viktig å holde seg oppdatert med søkemotoroptimaliseringen. Nå vil Google ta høyde for hvordan en nettside er laget når det kommer til plassering i Google Søk.

 

Google annonserte tidligere en oppdatering til Google Søk som vil være en «Signifikant endring» i mobile søkeresultater over hele verden. Den 21. april 2015 begynte utrullingen av denne oppdateringen og Google vill begynne å øke rankeringen til nettsider som tilrettelegger for en positiv mobilerfaring.

 

Dette betyr i korte trekk at dersom du har en nettbutikk som automatisk tilpasser seg mobile enheter uten å gjøre endringer i adresse eller innhold i nettsiden, så vil du få høyere status enn tilsvarende konkurrenter uten dette.

 

Responsivt design betyr at utseende på nettbutikken vil tilpasse seg automatisk til skjermstørrelsen til enheten som benyttes for å se nettbutikken, uansett om den er liten eller stor, så vil innholde være nøyaktig det samme. Våre nye design som ble lansert for kort tid siden er responsive, men alle våre løsninger har fått stemplet «mobilvennlig» fra Google siden 06.12.2012, og kan ta god nytte av Googles endring i sin søkealgoritme. Vi anbefaler alle våre kunder å hoppe over til den nye versjonen av 24Nettbutikk.

 

Alle våre løsninger får status «mobilvennelig» når vi benytter Googles testverktøy, men kun de nye malene er fullstendig responsive og dermed best optimalisert.