Heldigvis står e-post stødig som en effektiv – kanskje til og med den aller mest effektive – markedsføringskanal i 2018. Sosiale medier endrer stadig vekk sine kriterier, og får ikke helt dreisen på det for å bli den mest foretrukne markedsføringskanal.
Sist vi trålet nettet og samlet et knippe slagkraftige fakta, var i 2016. Med andre ord på høy tid å oppdatere innsikten.
24Nettbutikk og MailMojo samarbeider om å gjøre det superenkelt for alle som har nettbutikk å sende ut nyhetsbrev direkte fra systemet. Denne våren kommer vi til å dele vår kunnskap om hva som skal til for å bli skikkelig dreven på e-postmarkedsføring, og vi håper tipsene kommer til nytte.
Del 1 - Hold stilen - Hva bør du tenke på for stil og tone i nyhetsbrevet ditt
Del 2 - Derfor bør du med nettbutikk bruke nyhetsbrev
Heldigvis står e-post stødig som en effektiv – kanskje til og med den aller mest effektive – markedsføringskanal i 2018. Sosiale medier endrer stadig vekk sine kriterier, og får ikke helt dreisen på det for å bli den mest foretrukne markedsføringskanal. Derfor troner e-post fremdeles på pallen for både kunder og markedsførere.
Ønsker du å prøve nyhetsbrev-funksjonen gratis? Gå inn i ditt adminpanel, trykk på "moduler" og deretter "nyhetsbrev". Opprett en gratis bruker og kom i gang på 1-2-3!
Ta en titt på denne oversikten for å se hvor viktig og nyttig e-postmarkedsføring er:
- E-postmarkedsføring gir i snitt 4.300% «return on investment» (avkastning på investeringskostnaden) for bedrifter i USA (Direct Marketing Association via Copyblogger)
- Avkastningen har fortsatt å stige siden 2016, og i 2018 er kan du få opp til 32,28 £ tilbake for 1 £ investert (mot 30,03 £ i 2016) (DMA)
- 59% av B2B-markedsførere sier e-post er den mest effektive kanalen for å generere inntekt. (BtoB Magazine)
- Direkte salg fra e-post er minst tre ganger høyere enn i sosiale medier. (McKinsey & Company)
- E-post er nesten 40 ganger bedre enn Facebook og Twitter for å få nye kunder. (McKinsey & Company)
- 76% av alle mottakere synes salgs-e-postene de mottar er relevante. (Campaignmonitor)
- Markedsførere plasserer e-post som den mest effektive kanalen for å bygge bevissthet om bedriften, tilegne seg nye kunder og holde på eksisterende. (Gigaom Research)
- Millennials (født mellom ca. 1980 og 1995) er gruppen som mest sannsynlig kjøper noe basert på en e-post de har mottatt. (Campaignmonitor)
- 66% foretrekker at bedrifter kontakter dem på e-post fremfor andre kanaler.(Campaignmonitor)
- 86% av markedsførere mener e-post er kjernen i deres virksomhet. (DMA)
- Bedrifter som segmenterer sin e-postliste får opp til 18% større inntekter fra sine e-poster. (Mailigen)
- De to viktigste faktorene som påvirker åpningsrate er bedriften e-posten kommer fra (64%) etterfulgt av emnefeltet (47%). (Superoffice)
Fortsatt ikke overbevist om hvorfor du burde ta i bruk nyhetsbrev og e-postmarkedsføring? Eller er du usikker på hvordan du skal komme i gang?
Prøv MailMojo gratis. Registrer deg og opprett en konto her eller gjør det direkte i din admin.
Gå inn i ditt adminpanel, trykk på "moduler" og deretter "nyhetsbrev".
Denne artikkelen har tidligere blitt publisert på MailMojos egen blogg.